29 Ιανουαρίου 2023

Κώστας Καραμανλής : Στην επικίνδυνη δημαγωγία του ΣΥΡΙΖΑ , απαντάμε με έργα


Συνέντευξη στα “Παραπολιτικά”


-Κύριε υπουργέ, έχουμε μπει στην τελική ευθεία για τις εθνικές εκλογές. Η απλή αναλογική ανοίγει τον δρόμο για συνεργασίες. Πρέπει κατά τη γνώμη σας να τις επιδιώξει -και με ποιους- η Νέα Δημοκρατία αν είναι πρώτο κόμμα ή πρέπει να οδηγηθεί αναγκαστικά η χώρα σε δεύτερες εκλογές;

Η Νέα Δημοκρατία έχει θέσει έναν ξεκάθαρο στόχο: την αυτοδυναμία, ώστε να συνεχίσει την εθνική προσπάθεια των τελευταίων 3,5 ετών. Και αυτό θα γίνει, εφόσον το θέλουν και οι πολίτες -όπως πιστεύω ακράδαντα.
Όσο για την απλή αναλογική, κύριε Παπαχλιμίντζο, η εμπειρία δείχνει ότι οδηγεί σε ακυβερνησία. Αυτός ήταν άλλωστε στην πραγματικότητα ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ… Αφού πήρε την εξουσία με ενισχυμένη αναλογική, όταν είδε ότι θα έχανε έφερε την απλή αναλογική για να αφήσει μία νάρκη στη Νέα Δημοκρατία, αλλά στην πραγματικότητα στην ίδια τη χώρα. Βλέπετε τι έχει γίνει σε άλλες χώρες με κυβερνήσεις συνεργασίας. Επομένως, στις εκλογές το πρώτο βήμα είναι να εξουδετερώσουμε τη νάρκη της απλής αναλογικής και το επόμενο να μας δώσει ο λαός την αυτοδυναμία για να συνεχίσουμε το έργο μας.

-Η Νέα Δημοκρατία έχει συμπληρώσει σχεδόν μισό αιώνα ζωής. Είναι τελικά ένα κόμμα συντηρητικό ή φιλελεύθερο; Υπάρχει εντός του η λεγόμενη «καραμανλική πτέρυγα» και τι χαρακτηριστικά έχει;

Όποιος βρίσκεται στη Νέα Δημοκρατία, εξ ορισμού ασπάζεται τις αρχές του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Η ΝΔ από την ίδρυσή της έως σήμερα, είναι ένα κόμμα σίγουρα πολυσυλλεκτικό, αλλά με τον φιλελευθερισμό στον πυρήνα του. Ένα κόμμα λαϊκό, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, πατριωτικό φρόνημα και φιλελεύθερες ιδέες, που στα δύσκολα δείχνει το ρεαλισμό και την αποφασιστικότητα να πάρει τις μεγάλες αποφάσεις που χρειάζεται ο τόπος. Πιστεύουμε στο ρυθμιστικό ρόλο του κράτους και στην κοινωνική δικαιοσύνη. Και το αποδείξαμε τόσο κατά την πανδημία, όσο και στην ενεργειακή κρίση, στηρίζοντας όσους έχουν ανάγκη.



-Τι συμπέρασμα βγάζετε από τη συζήτηση στη Βουλή για την πρόταση δυσπιστίας; (σ.σ. η συνέντευξη έγινε απόγευμα Πέμπτης.) Πώς απαντάτε στις σκληρές κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ;

Ακούστε μια ενδιαφέρουσα συγκυρία: Η πρόταση δυσπιστίας του κ.Τσίπρα, μας βρήκε με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ενώ επισκεπτόμασταν στην Κρήτη σπουδαία έργα, όπως ο ΒΟΑΚ και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Δηλαδή την ώρα που εμείς μιλάμε με απτά, συγκεκριμένα έργα που γίνονται πραγματικότητα κι αλλάζουν τη χώρα και την καθημερινότητα των πολιτών, στον ΣΥΡΙΖΑ επιδίδονται ακατάσχετα στη μόνη πολιτική που γνωρίζουν: αντιπολιτευτική μιζέρια, λαϊκισμό και επικίνδυνη δημαγωγία. Αυτή είναι η διαφορά μας και φαίνεται σε κάθε βήμα μας. Κι έτσι, ο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή φοβάται τη σύγκριση, επιδιώκει μια τυφλή σύγκρουση. Μήπως και συσπειρώσει το ακροατήριό του... Όμως αυτό είναι πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ, όχι της ΝΔ και σίγουρα όχι της χώρας. Δεν θα επιτρέψουμε να ρίξει ξανά ο κ.Τσίπρας τη χώρα στο επίπεδο των επιδιώξεών του…



Όσο για τις υποκλοπές, υπάρχει κανείς που να μην θέλει να διαλευκανθεί μια τέτοια ιστορία; Σίγουρα όχι. Η κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα και θεσμικά. Πήρε νομοθετικές πρωτοβουλίες. Προφανώς στον ΣΥΡΙΖΑ δεν άρεσε αυτό. Όμως τον τελικό λόγο έχει η Δικαιοσύνη. Οι πολίτες θέλουν να μάθουν την αλήθεια, αλλά δεν θέλουν να κυλιστεί ο δημόσιος βίος στον βούρκο. Κι αυτό θα έπρεπε να το σέβονται όλοι.



-Να περάσουμε στα θέματα του χαρτοφυλακίου σας. Ένα έργο ιδιαίτερης γεωπολιτικής σημασίας είναι το λεγόμενο Sea2sea, η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου με τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας. Θα προχωρήσει το έργο αυτό και πόσο γρήγορα;

Το Sea2sea έχει προκηρυχθεί και αναμένεται να μπούμε στη φάση των δεσμευτικών προσφορών την άνοιξη, με στόχο να ξεκινήσει η κατασκευή του το 2024. Αυτό το mega project θα συνδέσει τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και το Δούναβη. Έτσι, θα δημιουργήσουμε μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου –και καταλαβαίνουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι αυτό για τη χώρα μας. Η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα θα γίνουν λιμάνια εξόδου για όλα τα προϊόντα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί ως κόμβος μεταφορών και υποδομών, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.



Στα λόγια όλοι θέλουν να αναβαθμιστεί ο διεθνής ρόλος της πατρίδας μας, όμως στην πράξη αυτό το επιτυγχάνουμε μόνο με σπουδαία έργα υποδομών σαν το Sea2sea.

-Με βάση την τελευταία απογραφή, σχεδόν το 40% του πληθυσμού της χώρας κατοικεί στην Αττική. Υπάρχει ανάγκη για νέους οδικούς άξονες, σιδηρόδρομο και περαιτέρω επέκταση του μετρό. Για ποια σχετικά έργα υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και με ποιο χρονοδιάγραμμα μπορούν να υλοποιηθούν;

Η κυβέρνηση αυτή ξέρετε κάνει κάτι πρωτότυπο: Δεν έχουμε ανακοινώσει ποτέ έργο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Και είναι η πρώτη φορά που τόσο πολλά έργα, σχεδιάστηκαν, ωρίμασαν και προχωρούν τόσο γρήγορα. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και πολλά λόγια, εκπονήσαμε ένα σχέδιο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ, από αυτά μέσα σε 3,5 χρόνια δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. και συμβασιοποιήσαμε -δηλαδή υλοποιούνται ήδη- έργα σχεδόν 5 δισ. Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν!

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, λοιπόν, έχουμε και έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής. Κεντρική θέση έχει η επέκταση του Μετρό. Έχουμε και λέμε: Ολοκλήρωση επέκτασης προς Πειραιά. Έναρξη κατασκευής Γραμμή 4. Επέκταση του Μετρό προς Ίλιο. Σχεδιάζουμε επίσης την επέκταση προς Σταύρος Νιάρχος και μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια.

Πολύ σημαντική είναι όμως και η ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού. Εντός του επόμενου μήνα αναμένουμε να έχουμε ανάδοχο για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής και την άνοιξη για τον προαστιακό προς Λαύριο και Ραφήνα. Ενώ προχωρούμε και τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνυπολογίζοντας και την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως. Τρέχουμε για να υλοποιήσουμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο, πριν η κατάσταση στο Λεκανοπέδιο γίνει αφόρητη.

-Σε σημαντικά οδικά έργα που έχετε σχεδιάσει, όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η παράκαμψη Χαλκίδας και το Μπράλος-Άμφισσα, δεν έχουν υπογραφεί ακόμα οι συμβάσεις ώστε να «τρέξει» η κατασκευή τους. Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα αυτά;

Η παράκαμψη Χαλκίδας και το Μπράλος-Άμφισσα θα υπογραφούν άμεσα, τις επόμενες ημέρες. Η σύμβαση για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αναμένεται να υπογραφεί την άνοιξη και τα έργα θα αρχίσουν να κατασκευάζονται το συντομότερο.

Τρία έργα σπουδαία: Η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών θα βελτιώσει κατά πολύ το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Εύβοια. Με το Μπράλος-Άμφισσα, θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει οδικώς από Λαμία στην Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να περάσει από την Αττική. Και η επέκταση της λεωφόρου Κύμης θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε μεγάλο τμήμα της Αττικής.

-Θα προχωρήσετε σε σύστημα με αναλογική χρέωση στα διόδια και πότε;

Είναι απόφασή μας να εφαρμοστεί σε όλο το δίκτυο των παραχωρήσεων η χιλιομετρική χρέωση. Αυτό είναι το δίκαιο και αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Ήδη, στην Πελοπόννησο η Ολυμπία Οδός εφαρμόζει σύστημα αναλογικής χρέωσης και αυτό αποτελεί τον πιλότο για όλη τη χώρα. Προχωράμε με προσοχή, για να μην υπάρξουν προβλήματα. Σας θυμίζω όμως ότι εδώ και δύο χρόνια κάναμε κάτι ακόμη πολύ σημαντικό: Με τον ενιαίο πομποδέκτη, οι οδηγοί πλέον μπορούν να κινηθούν σε όλη τη χώρα με ένα μόνο e-pass.

-Παρά τα κίνητρα, η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ποιος ο σχεδιασμός σας;

Έχουμε ήδη κάνει σημαντικά βήματα. Πλέον υπάρχουν περισσότερα από 2.000 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα, κυρίως στους αυτοκινητοδρόμους, χάρη και στη συνεργασία μας με τους παραχωρησιούχους. Η μεγάλη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουμε στη δεύτερη κυβερνητική μας θητεία, είναι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας του ηλεκτρικού δικτύου. Δηλαδή να μπορούμε να βάλουμε φορτιστές παντού και η ισχύς του δικτύου να “σηκώνει” ταχυφορτιστές, fast chargers. Αν χρειαστεί, εδώ πρέπει να βρούμε και λύσεις εκτός πλαισίου. Επίσης δίνουμε κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά υπάρχει ένα ζήτημα που ξεπερνά όλες τις κυβερνήσεις διεθνώς: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμη φθηνά. Χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να μπορεί μία μέση οικογένεια να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η ηλεκτροκίνηση πρέπει να γίνει ένας προσβάσιμος τρόπος μεταφορών για όλους.

Συνέντευξη στην Εφημερίδα Παραπολιτικά και τον δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο, το Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2023

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΑΜΠΟΥΡΗ

  Μόνο μπράβο μπορούμε να πούμε στον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ Θεόδωρο Καμπούρη να ονομάσει την αίθουσα διασκέψεων των γραφείων του κόματος