Από την διαπραγμάτευση του 2011, περάσαμε στην αχρείαστη κίνηση του 2016, και από εκεί στο λήθαργο, όσο αφορά το συγκεκριμένο θέμα, της προηγούμενης τετραετίας. Δεν πρέπει να ταυτίζεται το καθεστώς της χρήσης των στρατοπέδων, με το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Επίσης το μόνο που δεν χρειάζεται είναι η επίκληση του παρελθόντος ως άλλοθι. Η λύση πρέπει να προέλθει, μετά από πλήρη ενημέρωση, όσο αφορά τα δεδομένα καθώς και τις κινήσεις που έγιναν (;) από τη σημερινή Δημοτική αρχή.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
- Έχουν ασκηθεί αγωγές από το ΤΕΘΑ, γεγονός που σε κάθε περίπτωση δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί. Στην ουσία το ΤΕΘΑ, που έχει μετονομασθεί σε Τ.Α.ΕΘ.Α, διεκδικεί το σύνολο της έκτασης (315 στρ.) των δύο στρατοπέδων.
- Όσο αφορά το στρατόπεδο ΕΜ. ΠΑΠΠΑ
- α)Έκταση 137.153 τ.μ. ανήκει στο Ελλ. Δημόσιο (Υπ. Γεωργίας), αποτελεί δε το υπ’ αριθμό. 79 τεμάχιο οριστικής διανομής 1925, αγροκτήματος «Αγ.Ιωάννη Σερρών», κατέχεται από την στρ/κή Υπηρεσία άνευ διακατοχικής πράξεως.
- β) Έκταση 16.691 τ.μ. ανήκει στο Ελλ. Δημόσιο (Υπ. Οικονομικών) δυνάμει του Νόμου περί εκτάκτου χρησικτησίας.
- γ) Έκταση 38.960 τ.μ. ανήκει στο Δήμο Σερρών δυνάμει της υπ’αριθμ. 4861/13-4-1965 απόφασης του Νομάρχη Σερρών (ΦΕΚ 335/65) ….»
- δ) Σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της κτηματογράφησης του Εθνικού Κτηματολογίου, η οποία ολοκληρώθηκε για την πόλη των Σερρών, 39.000 τ.μ περίπου, ανήκουν κατά κυριότητα στον Δήμο Σερρών (το υπ’αριθμ. 78 αγροτεμάχιο 35.372 τμ., και το υπ’αριθμ. 574 αγροτεμάχιο – είσοδος στρατοπέδου 3.750 τμ.). Για τα υπόλοιπα (153.844 τ.μ.) αναγνωρίζεται το δικαίωμα ΧΡΗΣΗΣ για το Τ.ΕΘ.Α. (χρήση η οποία εδώ και πολλά χρόνια δεν υφίσταται) όχι όμως η κυριότητα (η οποία καταχωρίσθηκε στους αρχικούς πίνακες του Κτηματολογίου ως «Αγνώστου Ιδιοκτήτη».
- Όσο αφορά το Στρατόπεδο ΠΑΠΑΛΟΥΚΑ, το ΤΕΘΑ ζητά να αναγνωριστεί ως αποκλειστικός κύριος δύο γεωτεμαχίων. Πρόκειται για τμήματα συνολικού εμβαδού 124.429,02 τ.μ., τα οποία το ΤΕΘΑ επιδιώκει να ενοποιηθούν σε νέο, αυτοτελές ακίνητο με ξεχωριστό ΚΑΕΚ. Στο ακίνητο αυτό ζητά να καταγραφεί ως μοναδικός κύριος κατά 100%, επικαλούμενο τις διατάξεις του ν. 4407/1929.

- Ο Δήμος Σερρών στις 14-11-2017 προσέφυγε στο ΣτΕ κατά του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για αθέτηση της συμφωνίας στο θέμα των στρατοπέδων. Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή του Δήμου. Με απλά λόγια, ερμηνεύοντας το περιεχόμενο της απόφασης του ΣτΕ οι λόγοι που απορρίπτει το ΣτΕ την προσφυγή του Δήμου είναι, ότι το θέμα είναι πολιτικό, είναι μία διαφορά μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Δήμου Σερρών και το ΣτΕ δεν μπορεί να υποχρεώσει ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ) όπως είναι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να παραχωρήσει ένα ακίνητό του σε ένα άλλο Ν.Π.Δ.Δ όπως ο Δήμος.
- Εκτός της μετονομασίας του ΤΕΘΑ, βάσει του Ν. 5223/2025, έχουμε και τη σύσταση του ΝΠΙΔ, Φ.Α.Α.Ε.Δ, για την αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και ακινήτων τρίτων φορέων.
Η Δημοτική Αρχή προκρίνει την ‘’πολιτική λύση’’ έχοντας παραγγείλει ταυτόχρονα, Νομική Γνωμοδότηση στον Δικηγορικό Σύλλογο Σερρών. Θα έχει ενδιαφέρον να δοθεί πειστικά το περιεχόμενο της ‘’πολιτικής λύσης’’ και να μην αναλωθεί η προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σε ευχολόγια και σε αόριστες προσδοκίες. Η ουσιαστικά ταυτόχρονη συζήτηση του θέματος των Στρατοπέδων, με τον απολογισμό του 5ου Διμήνου, δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας.
Είναι προφανές ότι η Δημοτική Αρχή περιμένει την υπαγόρευση της ‘’πολιτικής λύσης’’, που αφού την εμπεδώσει, θα την παρουσιάσει σε δεύτερο χρόνο, ως τη μοναδική διέξοδο. Θα πρέπει να αποφευχθούν ασκήσεις επαναστατικής γυμναστικής για το θεαθήναι, και πριν επιλεχθεί η πολιτική συνεννόηση, να προχωρήσουμε στην Δικαστική Οδό, τουλάχιστον σε πρώτο βαθμό. Το θέμα των Στρατοπέδων, είναι μια χρόνια ανοικτή πληγή, που επιβάλλεται να επουλωθεί με όπλα, την ειλικρίνεια και την ευθύτητα των προτάσεων. Η ευθύνη του αποτελέσματος θα βαρύνει τους ώμους όλων, μηδενός εξαιρουμένων και ανεξαρτήτως θέσεως.
ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου